Alla inlägg under mars 2014

Av legato - 5 mars 2014 22:14

Yogan blir bara roligare och roligare :) dock har jag träningsvärk idag. Tog kanske i lite för mycket igår.

Men jag har bestämt mig. Jag ska bli lite bättre på yogan och hålla i det nu och inte svikta som jag oftast brukar göra.

Men jag har även lovat mig själv att om jag kan hålla detta uppe i 2 månader så kommer jag sluta röka.

Kan jag hålla en sak gående så länge så kommer jag kunna sluta. Jag har ändå rökt varje dag i 14 år. Det börjar bli dags, när ingen i min närhet röker utan bara jag. Kan känna ni lite utanför när man måste gå iväg ensam för att röka.

Men jag har satt ett rökstopp och satt in det i min kalender. Samt att jag kommer dra ner min cigarettintag och förhoppningsvis sluta innan det datumet. Men jag har satt det iaf :)

Min älskling har även sagt att om jag slutar röka så kommer han skaffa mig ett gymkort så kan vi gå tillsammans :)
Och det är en stor motivation att försöka hålla dig borta från ciggen.

Det enda jag är rädd för är att när jag verkligen behöver koncentrera mig tar jag gärna en cigg under tiden jag försöker.

Det jag kommer sakna är känslan när man inte rökt en cigarett på länge (någon timma i mitt fall) och dra ner röken i lungorna. För mig räcker det inte med att tugga ett tuggummi. När jag tuggade nikotintuggummin hade jag det i munnen jämt samt att jag rökte. Det blev en dyr historia.

Men jag har bestämt mig nu :)
Jag kommer vara rädd för att sluta men jag hoppas att jag kommer få någon/några som kanske kan hjälpa mig igenom det :)

Av legato - 4 mars 2014 20:51

Igår så började jag med yoga :) det var jobbigt men det var roligt, sedan kan jag göra det hemma så jag slipper folks blickar när man är på gym :)

En liten bild fick jag lov att lägga in. En av mina senaste bilder jag ritat :)

Av legato - 2 mars 2014 19:37

Ja jag vet att man inte ska uppmuntra sina djur när de tigger. Men jag kunde inte motstå att knäppa ett kort när vi satt vid vardagsrumsbordet och åt korv med bröd :)

Presentation


Detta är nu jag :)

oj en presentation av mej, det är nog rätt svårt.

jag är nu som jag blev av en anledning som jag själv inte har kommit på än.

Men jag siktar på att snart komma fram till något om jag inte redan har gjort det :)

jag har f

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards